Odnośniki
Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Wyszukiwarka
Ważne strony
Ważne strony
- Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych
- Zaszczep w sobie chęć szczepienia
- Serwis kąpieliskowy
- DOPALACZE
- Światowy Dzień AIDS
- Światowy Dzień Rzucania Palenia
- GRYPA
- Światowy Dzień Zdrowia
- Uwaga na kleszcze!
- Bezpieczni na starcie, zdrowi na mecie
- Europejski Tydzień Szczepień
- Światowy Dzień Bez Tytoniu
- Konkurs GIS i PTH pt. "Oddal to"
- Światowy Dzień Krwiodawcy
- Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Bydgoszczy
Banery
Treść strony
STATUT
Załącznik
do Zarządzenia nr 188/2020
Wojewody Kujawsko-Pomorskiego
z dnia 16 września 2020 roku
Statut
Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej
w Chełmnie
§ 1.
Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Chełmnie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 2.
Uprawnienia podmiotu tworzącego w stosunku do Powiatowej Stacji posiada Wojewoda Kujawsko – Pomorski.
§ 3.
- Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Chełmno.
- Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat chełmiński.
- Obowiązująca powszechnie nazwa skrócona Powiatowej Stacji to „PSSE w Chełmnie”
§ 4.
Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa.
§ 5.
- Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chełmnie, zwany dalej „Powiatowym Inspektorem” - jako organ rządowej administracji zespolonej w województwie.
- Powiatowy Inspektor jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji, reprezentuje ją na zewnątrz i wykonuje czynności pracodawcy wobec wszystkich pracowników Powiatowej Stacji.
§ 6.
1. Powiatowa Stacja zapewnia obsługę Powiatowego Inspektora w zakresie realizacji jego zadań oraz realizacji podstawowych celów działalności Inspekcji Sanitarnej, do których należą:
- ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych;
- zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
- kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.
2. Cele, o których mowa w ust. 1, realizowane są w szczególności poprzez:
- nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
- prowadzenie postępowań i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i wydawanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia;
- prowadzenie postępowań w sprawach zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polski środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;
- prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
- sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówek wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
- nadzorowanie warunków higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
- nadzorowanie bezpieczeństwa żywności i żywienia, materiałów i wyrobów do kontaktów z żywnością i produktów kosmetycznych;
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
- wykonywanie pomiarów środowiskowych;
- opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
- działalność przeciwepidemiczną;
- opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno - sanitarnego;
- wydawanie decyzji, wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
- przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia
oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów; - inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
- sporządzanie sprawozdań zgodnie z „Programem badań statystycznych statystyki publicznej”;
- prowadzenie spraw administracyjnych, organizacyjnych, gospodarczych, finansowych, pracowniczych.
§ 7.
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej określonej w statucie, polegającą m.in. na świadczeniu usług.
§ 8.
1. Powiatowa Stacja działa w oparciu o:
1) Zakład leczniczy prowadzony pod nazwą Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, w którego skład wchodzi komórka organizacyjna oraz samodzielne stanowisko pracy działalności leczniczej:
a. Odział Zapobiegawczego i Bieżącego Nadzoru Sanitarnego;
b. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
2) komórkę organizacyjną oraz samodzielne stanowiska pracy działalności pozamedycznej:
a. Odział Ekonomiczny i Administracyjny;
b. Samodzielne Stanowisko Pracy ds., Organizacji Statystyki, Ocen i Analiz;
c. Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
d. Samodzielne Stanowisko Pracy - Radca Prawny.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa Regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.
WOJEWODA KUJAWSKO - POMORSKI
- autor informacji: dyrektor...data wytworzenia: 2013-10-21
- opublikował: Dorota Sarneckadata publikacji: 2013-10-22 12:34
- zmodyfikował: Agnieszka Mańkowskaostatnia modyfikacja: 2020-09-17 14:28
Metryka strony
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Chełmnie
ul. Łunawska 2A
86-200 Chełmno
NIP: 875-13-91-494
REGON: 871214790
[numer konta]
Dane kontaktowe
tel. 222 500 115
e-mail: psse.chelmno@pis.gov.pl
Godziny urzędowania
od poniedziałku do piątku
7.25-15.00